Zlatans inlägg slår rekord för populärt nätcasino

Vi ser honom överallt – på posters i busskurer, på tv-reklamer och på fotbollsplanen. Zlatan ibrahimovic har inte bara hittat en plats i svenska folkets hjärta, utan har under senaste året också tagit över varenda hörn av Sverige. Detta tillsammans med det stora och populära nätcasinot Bethard. Under 2018 kom nyheten – zlatan skulle bli en av fyra ägare i Bethard, men även det nya ansiktet utåt för varumärket. Något som förväntas göra underverk för företagets tillväxt under 2019. Redan under 2018 verkar Bethard ha fått sig en boost, då ett av Zlatans inlägg för casinot blev utvald av Medieakademin till årets populäraste inlägg.

Med Zlatan vid rodret är förväntningarna höga på Bethards prestationer för det kommande året. Under 2019 planerar man på att satsa 150 miljoner kronor på ny marknadsföring, enligt VD:n Erik Skarp. Dessutom har man en tydligt mål på att göra en tillväxt på 300%. Trots att vi redan sett Zlatan på tv-reklamer, posters och i Bethards sociala medier, verkar det som att det är Zlatan själv som lyckas göra mest reklam för varumärket. Inför varje år utser Medieakademin året inlägg – vilket i år blev ett inlägg från fotbolls vm på Zlatans privata instagram. Inlägget är en film där Zlatan och Bethard-kollegan och skådespelaren Dragomir Mrsic dansar i sverigetröjor och sverigeflaggor. Men tröjorna är inte landslagströjor, utan blågula tröjor med varsin stor Bethard logga på. Videon blev direkt uppmärksammad och fick snabbt miljontals visningar.

Trots att inlägget aldrig blev annonsmärkt är det tydligt att Zlatans strategi fungerar väl. Eftersom Zlatans privata instagram har över 36 miljoner följare, fick Bethard i samband med inlägget stor publicitet och uppmärksamhet och stärker deras position på marknaden. Om Zlatan fick betalt för inlägget eller inte är fortfarande inte klart. Men när tiden går ökar också visningarna – vilket har gjort att inlägget idag har över 6 miljoner visningar.

När omregleringen av den svenska spelmarknaden ägde rum i Januari det här året förändrades mycket – vilket också kommer göra mycket gott för Bethard. I och med att varje casino nu behöver söka licens för att få verka på den svenska marknaden är det många casinon som har fallit bort. Detta stärker såklart  positionen för Zlatans Bethard, då många konkurrenter nu är ute ur bild. Att företaget kommer nå sitt mål på en tillväxt på 300% är inte helt orimligt. Med Zlatans följarantal och smygreklam för nätcasinot kan vi inte förvänta oss något annat än att 2019 kommer att bli ett bra år för Bethard. 

 

Jag vill veta mer om Bethard 

Casino Internet stödjer Ansvarsfullt Spelande.
spelberoendes riksförbund
Copyright © 2019 - CasinoInternet.se - Alla rättigheter förbehålls.